مقالات آرشیو خبر ها
اضافه شدن احتمالی اکسل ویتسل چه چیزهایی به یوونتوس اضافه می کند ؟

اضافه شدن احتمالی اکسل ویتسل چه چیزهایی به یوونتوس اضافه می کند ؟

بعد از کش و قوس های فراوان در بازار نقل و انتقالات سرانجام پل پوگبا به منچستر بازگشت و همه ی ما منتظر بودیم تا ببینیم باشگاهی که در این سالها به انجام خریدهای هوشمندانه مشهور بوده است، برای جایگزینی این هافبک 23 ساله چه می کند.

 

پوگبا بازیکن خاصی است، بخش عمده ی استعداد او به خصوصیات تهاجمی اش برمی گردد، بله بله، او قادر است قطع توپ کند، اما باز هم توانایی عمده ی او شامل شوت های از راه دور، دریبل کردن یار روبرو و در عین حال حفظ توپ به وسیله ی ویژگی های فیزیکی و هم چنین پاس های هوشمندانه ی بلند و کوتاه است. او یک هافبک باکس تو باکس است، اما بیشتر از هر چیزی نیاز دارد که توپ به او داده شود تا اینکه بخواهد توپ را از نیمه ی خودی بگیرد و بخواهد توپ را جلو ببرد.

 

ما خلاقیتمان را افزایش داده ایم، عمدتا به وسیله ی پیانیچ، اما آلوز و پیاتسا هم نقش مهمی دارند، ما با آمدن ایگوایین قدرت تمام کنندگی تیممان را تا حد زیادی بالاتر برده ایم، بازگشت آساموا به نقطه ای نزدیک به دوران اوجش هم به تیم تحرک بالایی اضافه می کند، او یک هافبک باکس تو باکس خالص است.

 

حالا می توانیم نتیجه بگیریم که چه چیزی کم داریم، ما مجموعه ای از یک دفاع کلاس جهانی، یک خط هافبک باهوش و خلاق، بازیکنانی ماهر در هر دو سمت زمین، فراست بی انتها و نیروی جوانی را با داشتن دیبالا و هم چنین یک تمام کننده ی قهار به نام ایگوایین داریم، آنچه کم داریم، یک تخریبچی، بازیکنی جنگنده، بازیکنی که بتواند توپگیری کند و بعد از آن تیم را با کلاسی بالا و اشتیاق وافی راه بیندازد است. بازیکنی که بتواند سرعت بازی را به شکلی موثر دیکته کند و یا حداقل تحت تاثیر قرار دهد.

 

اکسل ویتسل تنها یک فصل دیگر با زنیت قرارداد دارد، او به روشنی از تمایلش برای پیوستنش به یوونتوس سخن گفته است و تمام پیشنهادات دیگرش را رد کرده است، پیشنهاداتی که توقع زنیت برای کسب 30‐35 میلیون یورو از راه فروش او را برآورده می کند. او در 27 سالگی، در سالهای اوج دوران بازیش قرار دارد، دورانی که در هر باشگاهی حضور داشته، مثبت قلمداد می شود.

 

مجموعه ی مهارت های او برای نیازهای ما بسیار مناسب است. او می تواند خط دفاع را پوشش دهد و به عنوان محور تیم عمل کند و کاملا قادر است از انتهای زمین فرصت هایی برای حمله ایجاد کند، نقطه ضعف عمده ی او تمایلش برای درگیری های جسورانه و آمار گلزنی نه چندان جالب است.

 

مشهورترین درگیری او در بازی بین اندرلخت و استانداردلیژ بلژیک است و در این بازی سنتی، ویتسل تکلی کرد که موجب شکستگی وحشتناک پای مدافع اندرلخت شد، مردم به او توهین و حتی او را به مرگ تهدید کردند که در نهایت موجب انتقال او به تیم بنفیکا شد، پدر ویتسل بعدها گفته بود که آن تکل زندگی و شخصیت او را به کلی تغییر داد:

 

یک اکسل قبل از تکل وجود دارد و یک اکسل بعد از تکل، شخصیت او بسته تر شد، می توانستید در چهره اش تاثیری که از طوفان پیرامونش گرفته ببینید. تاثیری که چند روز طول کشید و مدتی بعد او تغییر کرد.

 

قبل و یا بعد از آن حادثه، ویتسل هرگز دست به انجام تکل های اینچنین نزد. او به عنوان وینگر، هافبک هجومی و در سال های اخیر هافبک متمایل به مناطق عقب تر و مرکزی تر زمین تمایل پیدا کرده است. او به خاطر توانایی اش برای رهبری با آرامش و دیکته کرده تمپو بازی، پوشش خستگی ناپذیر خط دفاع و راه انداختن حمله از انتهای زمین مشهور است. او چندسال در رادار بسیاری از تیم های بزرگ بوده است و حالا زمان رفتن است، زمانی اینکه خود را در باشگاهی بسیار بزرگ بیازماید و انتقال به یووه می تواند موقعیتی ایده آل باشد.

 

من نمی خواهم او را به پوگبا مقایسه کنم، چرا که این دو نفر دو بازیکن کاملا متفاوت هستند و اگرچه می توان گفت که او از قدرت بدتی و فیزیک مشابهی به هافبک سابق ما برخوردار است که باعث می شود گرفتن توپ از او دشوار باشد و در اکثر نبردهای تن به تن برنده باشد، او نسبت به فیزیکش از پا به توپ قابل قبولی هم برخوردار است.

 

پیانیچ اگرچه در پاسکاری کم نظیر است، اما در کارهای دفاعی آمار قابل قبولی ندارد، ممکن است شما بگویید که پیرلو هم خصوصیات اینچنینی داشت، اما یادتان باشد، پیرلو از لحاظ کار با توپ یکی از بهترین های تاریخ بود، استعداد بی انتهای او باعث می شد بتواند در آن پست بازی کند، به خصوص که خط دفاع بی نظیری پشت سرش داشت و و مارکیزیو و ویدال عمدتا نزدیک به او بازی می کردند تا در کارهای دفاعی به او کمک کنند. مارکیزیو هم به خاطر بازیخوانی کلاس جهانی و تمایلش برای فداکاری برای تیم گزینه ی خوبی برای این پست خواهد بود. اما شازده کوچولو تا انتهای اکتبر به تمرینات تیمی بازنخواهد گشت و اینکه کی به سطح آمادگی قبلیش بازگردد یک سوال جداگانه خواهد بود.

 

ماندراگورا می توانست به عنوان کاراموز پست روبروی مدافعان گزینه ی جذابی باشد، اما او دوباره تحت عمل جراحی قرار گرفته است که بازگشت را دوباره با تاخیر مواجه کرده است و در ضمن در سطوح بالای فوتبال اصلا تجربه ای ندارد.

 

ستاره ی باشگاه زنیت معیارهای مد نظر ما برای مهره ی خط هافبک را داراست، اما باید توجه کرد که او صرفا یکی تخریب چی منضبط که بتواند در عمق خط دفاع توپگیری کند نیست، او سطح تکنیکی و بازی خوانی بالایی هم دارد. خرید او می تواند 4‐3‐1‐2 را به گزینه ای بسیار واقعی تر تبدیل کند.

 

از JuveFC.com


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: